Je vraagt jezelf misschien af hoe leadgeneratie werkt, een veelgebruikte strategie is inbound marketing. Wanneer je gebruik maakt van inbound marketing ruil je relevante content op je website aan zoals een downloadbaar ebook in ruil voor NAW gegevens.

Voorbeelden van leadgeneratie

  • Een ebook
  • Een whitepaper
  • Een gratis scan
  • Een vrijblijvende strategie call
  • Een vrijblijvend adviesgesprek
  • Een webinar
  • Een checklist
  • Een kortingsbon
  • Boeken van een demo (zoals een 30 dagen-trial)
  • Reserveren van een proefrit
  • Aanmelding voor een open dag of koopavond
  • Gratis samples
  • Een rekentool of prijscalculator

Dit is een sympathieke vorm van kennismaking met je potentiële klant, het initiatief om jouw lead magnet te downloaden ligt immers bij hen zelf. Hierdoor zijn het warme leads die sneller overgaan tot aankoop. Je zult hiervoor wel websitebezoekers nodig hebben. Hiervoor kan je je SEO uitbesteden oftewel organische vindbaarheid binnen Google of Search Engine Advertising (SEA) oftewel betaald adverteren, ingezet worden, lees meer over het verschil tussen SEO en SEA. Daarnaast is marketing automation een veelgebruikte strategie om leads te verkrijgen. Bij marketing automation worden er op een geautomatiseerde manier super relevante uitingen getoond aan de juiste doelgroep. De leads worden met behulp van automatische triggers gekwalificeerd op basis van het online gedrag wat zij vertonen. Zo kan er op het juiste moment de juiste boodschap getoond worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *